Remedii

Consumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace: 5 sfaturi alimentare (vezi reteta aici)

Consumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace:  5 sfaturi alimentare

 

O legumă populară de iarnă, morcovul este folosit pentru a pregăti mai multe feluri de mâncare delicioase în acest sezon. De la un simplu gajar-matar sabzi la gajar ka halwa dințos, fiecare rețetă definește satisfacția. Pe lângă popularitatea sa în fiecare bucătărie din întreaga lume, ceea ce adaugă faimă este profilul său bogat în nutrienți. Morcovul este încărcat cu beta-caroten, fibre, antioxidanți, calciu și câteva vitamine și minerale esențiale care ajută la creșterea pierderii în greutate, a digestiei, a sănătății ochilor, a sănătății pielii și alții. Dar știați că includerea acestui deliciu de culoare portocalie în dieta zilnică poate fi, de asemenea, excelentă pentru inima ta? Cum, întrebi?

După cum am menționat mai devreme, morcovul este bogat în beta-caroten . În afară de a da morcovului culoarea sa portocalie, beta-carotenul din dieta ta este transformat în vitamina A în organism. Și această conversie, conform cercetătorilor de la Universitatea din Illinois, reduce nivelul colesterolului rău din sânge. De asemenea, poate ajuta la prevenirea dezvoltării aterosclerozei – o amenințare majoră legată de inimă în întreaga lume. Pentru cei care nu sunt inversați, bolile cardiovasculare cu ateroscleroză reprezintă practic acumularea de grăsimi și colesterol în arterele noastre. Cu toate acestea, „pentru a obține beneficiile complete ale acestui superaliment pentru sănătate, aveți nevoie de o enzimă activă pentru a produce această vitamină”, se arată într- un raport de pe site-ul Universității.

Acest suc de struguri pulpos poate ajuta la reducerea tuturor problemelor pielii (Rețetă în interior)

Morcovul poate ajuta.

Cercetătorii au efectuat două studii (unul pe oameni și celălalt pe șoareci) pentru a găsi efectele beta-carotenului asupra sănătății inimii.

În primul studiu, cercetătorii au studiat probe de sânge și ADN de 767 de adulți tineri sănătoși, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Au descoperit că o enzimă, denumită beta caroten oxigenază 1 (BCO1) este responsabilă pentru conversia beta-carotenului la vitamina A și are o legătură cu nivelul colesterolului. Persoanele cu enzime mai puțin active au produs mai puțină vitamină A și au avut un nivel mai ridicat de colesterol.

“Oamenii care aveau o variantă genetică asociată cu creșterea activității enzimei BCO1 aveau colesterol mai scăzut în sânge. Aceasta a fost prima noastră observație”, a explicat Jaume Amengual, profesor asistent de nutriție personalizată la Departamentul de Știința Alimentelor și Nutriție Umană de la Universitatea din Illinois. Constatările primului studiu au fost publicate în Journal of Nutrition.

5 rețete pe bază de morcov pentru tine:

Băutură de detoxifiere cu portocale și morcovi

Această băutură pe bază de morcov poate fi probabil unul dintre cele mai sănătoase alimente cu care să începeți ziua. Este ușor, hrănitor și vă umple de energie pentru a continua să mergeți toată ziua

Supă de ghimbir de morcovi

Acest bol copios de supă este plin de toate lucrurile sănătoase și hrănitoare. Pe lângă includerea unei cantități bune de nutrienți în dietă, această supă de morcov-ghimbir vă poate ține cald în timpul iernilor.

Hummus de morcov prăjit

Dacă sunteți cineva care iubește ummusul ascuns în frigider pentru orice utilizare, atunci această rețetă este doar pentru dvs. Are un gust bogat și o aromă puternică și vă oferă o cantitate bună de substanțe nutritive. Acest lucru face ca hummusul de morcov prăjit să fie ideal atât pentru persoanele care fac dietă, cât și pentru cele care nu fac dieta.

Supă cremă de morcovi (mod de preparare si ingrediente)

Ingrediente pt 2 persoane:

– 4 morcovi mari

morcovii poate ajuta

-0,5 l supă de pui sau vită

– o ceapă

– un păstârnac mediu

– 2 linguri ulei

– câteva fire ceapă verde

– un păhărel de smântână

– sare și piper după gust.

Se fierb bine morcovii, păstrânacul și ceapa, se scurg și se bagă în mixer cu cel puțin jumătate din supa de carne. În funcție de cât de groasă vreți să fie crema, puteți pune mai multă sau mai puțină supă de legume. Compoziția se pune într-o oală, se adaugă smântâna și se dă în fiert, ca să se lege, cu cele două linguri de ulei. Se poate servi caldă sau rece, onată cu câteva fire de ceapă verde tăiate mărunt și un vârf de cuțit de piper măcinat.

Daca va place acest articol nu uitati sa dati un share!

SANATATE!

SURSA: https://food.ndtv.com/

error: Content is protected !!