Remedii

Consumul de piersici,ajuta digestia,reduce hipertensiunea,protejeaza pielea,reduce simptomele alergiei

Piersicul își are originea în China de Vest în urmă cu aproximativ 4.000 de ani. Piersicile fac parte din familia trandafirilor, motiv pentru care sunt atât de aromate. Din punct de vedere genetic, nectarinele diferă de piersici printr-o singură genă recesivă, cea care face ca piersicile să fie neclare.

Piersicile și nectarinele oferă aproape aceiași nutrienți, cu doar o mică variație. Ambele sunt o sursă bună de vitamina C, carotenoizi și potasiu. De asemenea, oferă vitamina E, vitamine B, calciu, fibre și puțin fier. Datorită cantității mari de vitamina C, flavonoide, antocianine și acizi fenolici, atât piersicile, cât și nectarinele au proprietăți antioxidante excelente. Nectarinele oferă de două ori cantitatea de vitamina A și puțin mai multă vitamina C și potasiu decât o fac piersicile.

Conținutul total de fitochimicale și activități antioxidante din piersici și nectarine va varia în funcție de câteva lucruri, inclusiv stadiul maturității, modul în care au fost tratate după recoltare și condițiile lor de creștere. De fapt, anumite tipuri de prune și piersici cu carne roșie pot avea mai mulți fenolici și antioxidanți decât afinele!

Beta-carotenul este un pigment găsit în nectarine și piersici care ajută la reducerea inflamației, îmbunătățirea funcției imune, protejarea ADN-ului și controlul creșterii celulare în moduri care pot reduce riscul de cancer. Dietele bogate în fructe, cum ar fi piersicile, sunt legate de un risc scăzut de cancer multiple, inclusiv prostata, colorectal, stomac, plămâni și gură. Alimentele care conțin vitamina C sunt legate de un risc mai mic de cancer esofagian, iar alimentele care conțin fibre pot reduce riscul de cancer colorectal.

Când cumpărați piersici și nectarine, căutați-le pe cele care sunt cele mai aromate – cu cât sunt mai coapte, cu atât vor fi mai aromate. Alegeți piersicile și nectarinele care dau presiune ușoară și depozitați-le la temperatura camerei în cămară sau pe tejghea pentru a promova maturitatea. Dacă doriți să le coaceți mai repede, puneți-le într-o pungă de hârtie și apoi mâncați într-o zi sau două. Odată ce fructul cedează sub presiune ușoară a palmei, îl puteți păstra la frigider într-o pungă de plastic timp de până la 5 zile (asigurați-vă că le puneți în cea mai rece parte a frigiderului). Acest lucru va încetini procesul de maturare. Piersicile și nectarinele au cel mai bun gust la temperatura camerei.

Piersicile și nectarinele pot fi consumate simplu, transformate în conserve și gem și adăugate la salate de fructe, piureuri și iaurt. De asemenea, le puteți coace sau face la grătar.

 Beneficii surprinzătoare pentru sănătate și utilizări ale piersicilor si a nectarinelor

1. Ambalat cu nutrienți și antioxidanți

Piersicile sunt bogate în multe vitamine, minerale și compuși vegetali benefici.

O piersică de dimensiuni medii (5,4 uncii sau 150 de grame) oferă aproximativ :

  • Calorii: 58
  • Proteine: 1 gram
  • Grăsime: mai puțin de 1 gram
  • Carbohidrati: 14 grame
  • Fibra: 2 grame
  • Vitamina C: 17% din valoarea zilnică (DV)
  • Vitamina A: 10% din DV
  • Potasiu: 8% din DV
  • Niacină: 6% din DV
  • Vitamina E: 5% din DV
  • Vitamina K: 5% din DV
  • Cupru: 5% din DV
  • Mangan: 5% din DV

Piersicile oferă, de asemenea, cantități mai mici de magneziu , fosfor, fier și unele vitamine din grupul B.

În plus, acestea sunt pline de antioxidanți – compuși vegetali benefici care combate daunele oxidative și vă ajută să vă protejați corpul împotriva îmbătrânirii și bolilor. Cu cât fructul este mai proaspăt și mai mat, cu atât conține mai mulți antioxidanți

Într-un studiu, sucul din piersici proaspete a demonstrat acțiuni antioxidante la bărbații sănătoși în 30 de minute de la consum.

Piersicile proaspete și conservate par să aibă cantități similare de vitamine și minerale – atâta timp cât soiurile conservate nu sunt decojite .

Cu toate acestea, piersicile proaspete au niveluri mai ridicate de antioxidanți și par a fi mai eficiente în protejarea împotriva daunelor oxidative decât cele conservate

.

2. Poate ajuta digestia

Piersicile pot contribui la o digestie sănătoasă.

Un fruct de dimensiuni medii oferă aproximativ 2 grame de fibre – jumătate din acestea fiind fibre solubile, în timp ce cealaltă jumătate este insolubilă

Fibrele insolubile adaugă volum în scaun și ajută la mișcarea alimentelor prin intestin, reducând probabilitatea de constipație

Pe de altă parte, fibrele solubile asigură hrană pentru bacteriile benefice din intestin. La rândul lor, aceste bacterii produc acizi grași cu lanț scurt – cum ar fi acetat, propionat și butirat – care hrănesc celulele intestinului.

Acizii grași cu lanț scurt din intestin pot, de asemenea, ajuta la reducerea inflamației și la ameliorarea simptomelor tulburărilor digestive, cum ar fi boala Crohn, sindromul intestinului iritabil (IBS) și colita ulcerativă .

Florile de piersic sunt o altă parte a fructelor care pot beneficia de digestie. Sunt utilizate în mod obișnuit în medicina tradițională chineză pentru tratarea tulburărilor digestive.

Cercetările efectuate pe animale arată că compușii găsiți în flori pot crește în mod eficient puterea și frecvența contracțiilor intestinale, ceea ce ajută la menținerea ritmului adecvat pentru a împinge alimentele fără probleme.

În timp ce studiile folosesc adesea extract de flori de piersici, un ceai de plante obținut din flori este consumat în mod obișnuit în Coreea

3. Poate îmbunătăți sănătatea inimii

Consumul regulat de fructe – inclusiv piersici – poate favoriza sănătatea inimii .

Piersicile pot reduce factorii de risc pentru bolile de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială și nivelurile de colesterol .

Mai mult, studiile pe eprubete arată că piersicile se pot lega de acizii biliari – compuși produși de ficat din colesterol.

Acizii biliari legați – împreună cu colesterolul pe care îl conțin – sunt excretați în cele din urmă prin fecale, ceea ce poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol din sânge

Studii suplimentare pe eprubete și pe animale au constatat că piersicile pot reduce nivelul colesterolului LDL total și „rău”, precum și nivelul tensiunii arteriale și al trigliceridelor .

Cercetările efectuate pe șobolani obezi au raportat în continuare că sucul de piersici poate reduce nivelul hormonului angiotensină II care crește tensiunea arterială .

În timp ce aceste efecte par promițătoare, sunt necesare mai multe studii pentru a le confirma la oameni.

4. Vă poate proteja pielea

Piersicile pot avea efecte protectoare care vă ajută să vă mențineți pielea sănătoasă .

Studiile pe eprubete indică faptul că compușii găsiți în piersici pot îmbunătăți capacitatea pielii de a reține umezeala – îmbunătățind astfel textura pielii .

Mai mult, atât studiile pe eprubetă, cât și pe animale arată că extractele obținute din flori de piersic sau carne aplicate direct pe piele pot ajuta la prevenirea deteriorării UV .

S-a constatat, de asemenea, că extractele de flori de piersici întârzie dezvoltarea tumorilor cutanate la șoareci

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări la om înainte de a putea trage concluzii.

5. Poate preveni anumite tipuri de cancer

La fel ca majoritatea fructelor, piersicile oferă compuși vegetali benefici care pot oferi o anumită protecție împotriva diferitelor tipuri de cancer.

Mai exact, pielea și carnea de piersici sunt bogate în carotenoizi și acid cafeic – două tipuri de antioxidanți care au proprietăți .

Cercetările pe eprubete și animale au arătat, de asemenea, că compușii din semințele de piersici pot limita dezvoltarea tumorilor cutanate necanceroase și le pot împiedica să se transforme în canceroase

Ca să nu mai vorbim, piersicile sunt pline de polifenoli – o categorie de antioxidanți care arată că reduce creșterea și limitează răspândirea celulelor canceroase în studiile cu eprubete.

Polifenolii din piersici pot avea capacitatea de a distruge și celulele canceroase, fără a provoca daune celor sănătoase .

Într-un studiu pe animale, acești polifenoli au fost deosebit de eficienți în prevenirea creșterii și răspândirii unui anumit tip de cancer de sân.

Cercetătorii au raportat că o persoană ar trebui să mănânce aproximativ două până la trei piersici pe zi pentru a consuma o cantitate de polifenoli echivalentă cu cea utilizată în studiu.

Într-un alt studiu, femeile aflate în postmenopauză care au consumat cel puțin 2 piersici sau nectarine în fiecare zi au avut un risc cu 41% mai mic de cancer mamar în decurs de 24 de ani.

Cu toate acestea, s-au făcut puține studii la oameni, deci este nevoie de mai multe cercetări.

6. Poate reduce simptomele alergiei

  1. Poate crește imunitatea: piersicile sunt bogate în nutrienți și antioxidanți care stimulează imunitatea . Studiile pe eprubete raportează că pot lupta, de asemenea, cu anumite tipuri de bacterii.
  2. Poate proteja împotriva anumitor toxine: într-un studiu, extractele de piersici date fumătorilor au sporit eliminarea nicotinei prin urină 
  3. Poate reduce nivelul zahărului din sânge: Studiile arată că compușii găsiți în piersici pot ajuta la prevenirea nivelurilor ridicate de zahăr din sânge și a rezistenței la insulină la șobolanii obezi (22Sursă de încredere).
error: Content is protected !!